Велике значення в екологічному вихованні особистості займають екскурсії, завдяки яким діти знайомляться з різноманіттям природного світу і спостерігають за явищами природи. Екскурсії також важливі для накопичення знань про особливості природи рідного краю та орієнтування на місцевості: вміння знаходити взаємозв'язки в природі, спостерігати народні прикмети, пророкувати наслідки діяльності людини, як сприятливою, так і негативною. Під час екскурсії діти вчаться взаємодіяти з навколишнім світом. Для цього вихователь приділяє особливу увагу тому факту, що людина – лише гість у світі природи, і тому повинен слідувати заповідям: дотримуватися тиші, бути терплячим і уважним.
Роль
казки у вихованні дошкільнят важко переоцінити, а екологічні казки цікаві,
насамперед, новизною сюжету і введенням незвичайних персонажів. Завдяки казкам
дітям у доступній формі можна розповісти про складні явища в природі, про
відносини природи і людини і важливості людської праці. Особливе місце займають
казки, придумані самими дітьми.
Одним з
основних видів навчання дошкільнят є дидактичні ігри з екологічного виховання.
Завдяки грі дитина вчиться виділяти ознаки явищ і предметів, порівнювати їх і
класифікувати. Діти засвоюють нову інформацію про природному світі, розвиваючи
пам'ять і сприйняття, міркують про життя тварин і рослин, розвиваючи мислення і
мова.
Дидактичні ігри сприяють застосуванню отриманих знань для спільних ігор,
удосконалюючи в дітях навички комунікації.
Зрозуміло, екологічний розвиток дітей в саду буде особливо ефективним, якщо
воно взаємопов'язане з екологічним вихованням у сім'ї. Тому педагоги повинні
спонукати батьків до створення сприятливих умов для еколого-розвивального
середовища в домашніх умовах.
Немає коментарів:
Дописати коментар