середа

Організація оздоровчого процесу у дитячому садку

      Зараз практично кожна дитина відвідує дитячий садок, проводячи в ньому величезну кількість часу. Тому, у дитячому садку проводиться комплексне виховання малюків, спрямоване на зміцнення і становлення фізіологічного, психічного, а також соціально-морального здоров'я.
     Вкрай важливу роль при цьому відіграють заходи, спрямовані на загальне зміцнення організму.
      Організація оздоровчого процесу в дитячому дошкільному закладі залежить від безлічі факторів. Є певні заходи, які проводяться в кожному дитячому саду, незалежно від його технічної бази. Деякі процедури і заняття вимагають особливих умов, тому здійснюють їх лише в особливих установах.
      В цілому, оздоровчий процес в дитячих дошкільних установах в обов'язковому порядку включає в себе проведення профілактичних лікувально-оздоровчих заходів.  Педагоги розробляють і застосовують спеціальні процедури для загартовування.
      Фізкультурні заняття та ритмопластика зазвичай проводяться два-три рази в тиждень протягом чверті години тридцяти хвилин, у залежності від віку дітей, і відповідають програмі, за якою здійснюється діяльність дитячого садка. Динамічні паузи використовують для профілактики стомлення у всіх вікових групах, вони можуть складатися з елементів гімнастики для очей, дихальних вправ і пр. в ігровій формі. Їх проводять під час навчальних занять, орієнтуючись на стомлюваність дітей, тривалість такої паузи може коливатися від двох до п'яти хвилин. Різні рухливі і спортивні ігри зазвичай є частиною фізкультурних занять, а також проводяться на прогулянках і в ігрових кімнатах. Таким заходам приділяють час щодня, незалежно від віку дітей. Само собою, ігри підбирають, орієнтуючись на фізичні можливості малят, а також залежно від місця і часу їх проведення.
      Профілактичні оздоровлюючі заходи в дитячому садку можуть включати в себе так звану релаксацію, пальчикову і дихальну гімнастику, ортопедичну та корригирующую гімнастику, а також підбадьорливі заняття і вправи для очей. У дитячих дошкільних установах також практикується проведення самомасажу і точкового самомасажу.
      Пальчиковій гімнастиці можна приділяти час, починаючи з молодшого віку, такі заняття можуть проводитися індивідуально або з підгрупами щодня. Особливо корисні такі заходи для дітей з мовленнєвими порушеннями.
      Гімнастика для очей показана всім дітям без винятку, починаючи з молодшого віку. Для проведення таких занять варто застосовувати наочний матеріал, краще всього використовувати ігрову форму. Тривалість гімнастики – всього три-п'ять хвилин на день.
       Дихальна гімнастика допомагає попередити багато хвороб органів дихальної системи. Її можна проводити щодня, включаючи різні форми фізкультурно-оздоровчої діяльності.
      Гімнастика пробудження зазвичай проводиться відразу ж після денного сну. Протягом п'яти-десяти хвилин діти виконують вправи на ліжках, вмиваються, ходять по ребристим дощечці, легко бігають з спальні в групу (за наявності температурної різниці) та ін. 

      Основи самомасажу і точкового самомасажу можуть даватися дітям, як вихователями, так і медсестрою або вихователем з фізичної культури. Зазвичай такі заняття проводяться у старших групах. Точковий самомасаж стає особливо актуальним при зміні сезонів, під час епідемій і напередодні. Такі заняття особливо показані дітям з частою захворюваністю.
Спеціальні оздоровчі процедури для дітей
Подібні заходи допомагають на порядок зміцнити здоров'я дітей і знизити рівень захворюваності. Вони можуть включати в себе проведення повітряних ванн, обтирань водою, обливань ніг, полоскання рота. Для оптимального загартування діти повинні спати в прохолодних приміщеннях (14-16С), їм можуть включати аромалампу. Також практикується ходіння босоніж (особливо по спеціальним доріжкам), ігри з водою
Важливу роль для успішного оздоровлення дітей в ДНЗ відіграє організація здорового збалансованого харчування і, що особливо важливо, співпраця з батьками.

Немає коментарів:

Дописати коментар